ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }

Tuesday, April 30, 2013

eyelet.

assalamualaikum.

hye readers, hari ni saya nak cerita fasal EYELET.

mungkin ada di antara kamu semua ade yang tahu fasal eyelet ni but today i nak cerita sedikit sebanyak pasal eyelet ni. little bit about the function of the eyelet. mungkin ia boleh membantu anda untuk make over baju2 lame anda. who knows?

okay. kegunaan eyelet ni boleh kite lihat pada kasut anda. ala, yang lubang besi untuk masuk tali tu. that we call eyelet. tapi eyelet ni banyak jenis and size. ada besi dan plastik. yang jenis kaca saya belum jumpe lg lah. haha. takde pun. eyelet untuk langsir pun dah ade skrg ni. so, nampak kan eyelet ni interesting?










itu adalah contoh2 rupa bentuk eyelet. ada yang mahal. ade yang murah. yang fancy2 gitu mahal la kot. sbb unik skit, lg pun susah nak carik. kne carik supplier yang ade stok2 eyelet cm tu la.

kegunaannya ialah untuk 

1. cover permukaan lubang dari berburas ataupun rosak, so dengan adenye eyelet ni takde la lubang kasut or baju korang berburas. nampak kemas dan secure.

2. menjadi hiasan pada baju or item2 fashion korang, contohnya law korang beli beg yang same ngan orang lain, terbeli ke ape ke. nak nampakkan beg korang tu lain daripada beg org lain tu, boleh tebuk eyelet ni. nampak la limitednye kat ctu. 






okay, eyelet ni banyak functionnya sebenarnya, but saya share 2 je, malas nak fikir. huhu. saya guna eyelet ni untuk detailing kat design saya. untuk nampak ia lebih menarik, saya gabungkan warna2 yang fun. 

design belum siap lagi. masih dalam proses, insya allah saya akan tunjuk result nya after raya. bye readers. =)


6 comments: